نکات محل نصب باسکول دیجیتال جاده ای چیست؟

تاکنون فکر کرده اید چه نکات مهمی هنگام انتخاب محل نصب دستگاه توزین دیجیتال باید رعایت شود؟ آیا می دانید تفاوت محل نصب باسکول های جاده ای و صنعتی در چیست؟
باسکول های دیجیتال در سه دسته بزرگ تقسیم بندی می شوند: باسکول های جاده ای یا سنگین، باسکول های صنعتی یا سبک و ترازو های مختلف.
در اینجا سعی داشته تا علاوه بر انتخاب یک باسکول خوب براساس استانداردهای تعیین و تعریف شده، در ارتباط با محل نصب باسکول توضیحات مختصری داده شود، تا به کاربران و خریداران کمک شود که خودشان هم مشاوره درست و نادرست را تشخیص دهند.


محل نصب باسکول های مختلف:

نکته مهمی که در انتخاب محل نصب دستگاه های توزین دیجیتال و غیر دیجیتال مهم بوده و هست، سطح قرار گرفتن آنها می باشد.
سطح مذکور بایستی کاملاً تراز بوده و با دستگاههای مناسب تست شوند یعنی نباید هیچگونه زاویه انحرافی نسبت به سطح پایدار و صاف وجود داشته باشد.
در ارتباط با ترازو و باسکول های صنعتی اینکار به سادگی صورت می گیرید و علاوه بر آن دوری از گرد و خاک، ایجاد دمای مناسب و … رعایت می شود.
در مورد باسکول های جاده ای دیجیتال انتخاب محل نصب بسیار بسیار مهم است. مواردی که اعلام می شود در بعضی گزینه می تواند با باسکول صنعتی و ترازوها نیز مشترک باشد.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

فضای کافی مناسب انواع باسکول از 4 متری تا 16 متری: حتماً و حتماً فضای مناسب و کافی برای دسترسی به باسکول وجود داشته باشد. راه هایی مسطح و مستقیم از دو پهلوی دستگاه وجود داشته باشد و طول آن ها متناسب با طول صفحة نصب شده در آن محل (4 متری، 6 متری، 8 متری یا 16 متری) باسکول باشد. بهتر است مکان نصب، به نحوی باشد که وسیله نقلیه مانند تریلر روی دستگاه جاده ای دور نزند و تریلی از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شود.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:


فضای مناسب برای جرثقیل برای تخلیه دستگاه:
باید فضای مناسب و قابل قبول برای جرثقیلی که صفحه بتنی یا فلزی (متناسب با صفحه) را از کامیون یا تریلی بر می دارد، وجود داشته باشد تا بتواند عملیات برداشتن صفحه و قرار دادن در محل آرامش باسکول را به خوبی به سرانجام برساند.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:



 قدرت و نوع خاک در محل نصب دستگاه:
نوع خاک باید تحمل فشار وزن باسکول بعلاوه حداکثر بار و ظرفیت باسکول را تحمل کند. به همین دلیل زیر سازی محل نصب باسکول می تواند جلوی عواقب بعدی را بگیرد.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

ایجاد اتاق برای قرار گرفتن نمایشگر و پرینتر (اتاقک باسکول): اتاق نگهبانی یا اتاقکی مجزا برای قرار گرفتن نمایشگر و پرینتر ضروری است. معمولاً با فاصله کم از باسکول قرار دارد و متصدی باسکول می تواند قرار گرفتن وسایل نقلیه را قبل و بعد از توزین مشاهده کرده و به راننده بعد از تمام شدن مراحل توزین اعلام کند.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

توجه: در این محل باید حداقل برق تک فاز برای نشان دهنده یا نمایشگر و پرینتر وجود داشته باشد و در صورت نوسان برق از استابلایزر یا UPS استفاده شود. در مورد باسکول های داخل گودال کشیدن یک کابل برق به داخل گود می تواند کمک بسیار موثری در آینده برای کنترل و تعمیر باسکول بکند.
رعایت نکات ایمنی: محل انتخابی نصب نباید در منطقة قابل انفجار یا خطرناک باشد. در صورت مشاهده موارد ذکر شده، باید در نصب و خرید آن، مسائلی رعایت شود تا اطمینان صددرصد داشته باشید که باسکول مناسب و بدونه خطر برای آن محیط خاص در نظر گرفته شده است.
عوامل آب و هوایی جغرافیایی یا جوی: باید عوامل جوی مانند باد شدید و گرمای بیش حد، در نظر گرفته شوند و تاثیر این عوامل بر دستگاه، به حداقل برسد. در مکان هایی با بارش شدید برف می تواند حصاری ساخت تا روی صفحه باسکول برق تجمع نکند یا اگر در آن مکان، باد های شدید به صورت دائمی هستند، بادگیر مناسب در نظر گرفته شود.

نبودن کابل های تاثیر گذار در اندازه توزین و خرابی دستگاه:
در محل نصب باسکول وجود کابل های فشار قوی برق، بر روی لودسل یا حسگر وزن و نمایشگر ها دارند که هم می تواند موجب خرابی آنها شده و هم مقدار وزن را با خطا نشان دهد.
همینطور ممکن است کابل ها مانع حرکت تریلی یا کامیون ها شوند.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

با یک کار ساده می توان این مشکل را شناسایی کرد، اگر گوشی شما در محل نصب، Noise داشته باشد، مکان خوبی برای نصب باسکول نیست.
از نکات مهم دیگر تامین محل خروج آبهای اضافی و مواد زاید با کندن فاضلاب مناسب و زدن چاه ارت: محل چاه فاضلاب باید در زیرسازی باسکول و در نقشه گودبردای اعمال و انجام شود و مطمئن باشیم در اطراف باسکول و در داخل محل گودبرداری، آب جمع نمی شود.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

چاه ارت نیز از تجمع بار الکترونیکی موجود در محیط بر روی لودسل ها جلوگیری کرده و مانع سوختن آنها می شود.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

تعبیه موانع و ایجاد شب رنگ: مشخص است که ایجاد موارد ذکر شده می تواند اتاقک، ادوات و تجهیزات مجاور باسکول را در مقابل وسایل نقلیه مختلف که ممکن است منحرف و به سیستم صدمه بزنند، محافظت کند.


نکات مهم در انتخاب محل نصب باسکول جاده ای:

عوامل ذکر شده در بالا از مهمترین و شاخص ترین نکات برای انتخاب مکان نصب باسکول جاده ای است.

منبع: سنجش دقیق کسری|انواع باسکول جاده ای دیجیتال صنعتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید