قیمت باسکول غیر دیجیتال و مکانیکی

باسکول های غیر دیجیتال که با نام باسکول مکانیکی شناخته می شود، آیا هنوز هم در بازار تقاضا دارند؟ آیا می دانید که قیمت خرید باسکول دیجیتال بیشتر از یا باسکول مکانیکی؟
هر چند که باسکول غیر دیجیتال و مکانیکی در زمان های گذشته پرکاربرد بودند و چندان هم دقت اندازه گیری بالایی نداشتند، اما هنوز هم در بسیاری از کارخانه های تولیدی کاربرد دارند. این مسئله نشان دهنده این است که با وجود باسکول های دیجیتال، تقاضا برای باسکول مکانیکی و غیر دیجیتال از بین نرفته است.
کارخانه هایی نظیر گچ سازی و واحد های تولیدی که ذرات معلق موجود در هوای محیطشان زیاد است، جزو مراکزی هستند که نیاز مبرمی به دستگاه توزین مکانیکی دارند. زیرا باسکول های دیجیتالی احتیاج به مراقبت، تمیز کاری و مسائلی از این قبیل دارد. در این کارخانه های تولیدی ذکر شده، این گونه از مراقبت ها ممکن نبوده و یا اینکه نیازمند هزینه های بسیاری می باشد. به همین دلیل استفاده از باسکول مکانیکی و غیر دیجیتال، به بکارگیری باسکول های دیجیتالی و پیشرفته اولویت دارد.
در ساخت باسکول دیجیتال، قطعاتی وجود داشته است که سبب کارکرد دقیق آن و دقت بالای آن در توزین شود. این قطعات شامل:

  • لودسل
  • حسگر های وزن
  • پلاتفرم

می باشند و هرکدام نقشی اساسی در توزین بار بر اساس نیروی جاذبه زمین دارند. ظرفیت و قابلیت توزین بار در باسکول دیجیتال، بر حسب نوع قطعاتی تعیین می شود که در ساخت آن به کار گرفته شده است. در مقابل‏ باید گفت، باسکول های مکانیکی چنین نیستند و قطعات به کار گرفته شده در باسکول دیجیتالی را دارا نمی باشند.
اما یکی از مزیت های باسکول مکانیکی و غیر دیجیتال این است تا حدودی، محدودیت وزن نداشته و می تواند وزن های مختلفی را با دقتی کمی کمتر از باسکول دیجیتال به دست آورد. همچنین ساختار باسکول مکانیکی سبب شده تا کار با آن راحت تر باشد.
جالب است بدانید که باسکول دیجیتال برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد، نباید از تنظیم شرکت خارج شود. اما باسکول مکانیکی و غیر دیجیتال به جز مسائلی که مرتبط با نگهداری و روغن کاری بخش های مختلف آن می باشد، نیاز به تنظیم و کالیبره کردن ندارد.
قیمت باسکول دیجیتال در بازار امروز، بیشتر از قیمت انواع باسکول غیر دیجیتال است. زیرا باسکول دیجیتال ساختاری پیچیده تر از باسکول مکانیکی داشته و قابلیت های بیشتری را می توان در آن جای داد.

3

  1. […] باسکول مکانیکی یا غیر دیجیتال، نیز برای توزین اجسام سبک تا سنگین و حجیم کاربرد فراوان دارد. مسئولیت سنجش وزن، مانند ترازوی قدیم بر عهده سنگ وزنه های مختلف است و نتیجه به صورت نمایش عقربه ای، است. بدنه این باسکول ها نیز باید محکم و مقاوم باشد تا در برابر ضربات و … تغییر شکل ندهد و دقت خود را از دست ندهد. اما بدلیل استفاده از سنگ وزنه ها، دقت لازم برای اندازه گیری را ندارند. اما در بعضی مراکز مانند کارخانجات گچ سازی که گرد و غبار فراوان دارند، باسکول های مکانیکی هنوز مصرف بالایی دارند. زیرا مانند باسکول دیجیتال، نیاز به تمیزکاری زیاد یا کالیبره دوره ایی ندارند. […]

  2. […] باسکول مکانیکی یا غیر دیجیتال، نیز برای توزین اجسام سبک تا سنگین و حجیم کاربرد فراوان دارد. مسئولیت سنجش وزن، مانند ترازوی قدیم بر عهده سنگ وزنه های مختلف است و نتیجه به صورت نمایش عقربه ای، است. بدنه این باسکول ها نیز باید محکم و مقاوم باشد تا در برابر ضربات و … تغییر شکل ندهد و دقت خود را از دست ندهد. اما بدلیل استفاده از سنگ وزنه ها، دقت لازم برای اندازه گیری را ندارند. اما در بعضی مراکز مانند کارخانجات گچ سازی که گرد و غبار فراوان دارند، باسکول های مکانیکی هنوز مصرف بالایی دارند. زیرا مانند باسکول دیجیتال، نیاز به تمیزکاری زیاد یا کالیبره دوره ایی ندارند. […]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید