باسکول استاندارد جاده ای مانند 60 تن

باسکول جاده ای مانند 60 تن استاندارد چیست؟ باسکول خوب دستگاه دیجیتال است که در صورت تغیرات دما و توزین متعدد بار نیاز به سرویس و کالیبراسیون را نداشته باشد. ساخت این دستگاه های دیجیتالی باید با رعایت تمامی استانداردهای موجود باشد.
شاید بفرمایید که جنس باسکول های جاده ای یا ظرفیت در خوب بودن و مقاوم بودن باسکول ها، اثر داشته باشد. باید با استحضار برسانیم که مهم نیست این باسکول از چه جنس پلاتفرم، چه مدل لودسلی و یا چه نمایشگر یا اندیکاتور یا  نشاندهنده ای است، هر چند از لحاظ فنی، اعتقادمان بر این است که سهم اول از وزن کشی ایده آل در هر باسکولی مانند همان 60 تن مورد نظر ما، متعلق به نمایشگر یا اندیکاتور، قسمت دوم مربوط به حسگر وزنی ودر نهایت قسمت آخر، آن نیز به فونداسیون و سازه مربوط می باشد.


چه بخشهایی از باسکول جاده ای دیجیتال مانند 60 تن نیاز به استاندارد دارند؟

بعضی از قسمتها مانند اندیکاتورها یا نشاندهنده حتماض قبلاً توسط اداره استاندارد چک می شود تا اجازه ورود به بازار را داشته باشد، چه نمایشگر یا اندیکاتور ساخت داخل و یا خارجی باشد. در ایران این نمایشگرها تک به تک توسط اداره استاندارد کنترل  و چک می شوند. پس از بابت نشاندهنده قطعاً خیال مشتریان و کاربران آسوده می باشد.
لودسل یا حسگر وزنی را نیز باید از مدل یا برندهایی استفاده کنیم که دارای استانداردهای بین المللی مانند OIML باشند، مانند کلی چین، زمیک چین، HBM آلمان یا فلینتک آلمان، Ascell اسپانیا.
بخش پلاتفرم باسکول یا سازه که در واقع قسمت مکانیکی باسکول های جاده ای مانند 60 تن است، نیز باید از لحاظ رعایت استانداردهای علوم مهندسی مانند استاندارد بتن یا نوع آهن، مورد تائید قرار گیرد و درستی آن از لحاظ علمی و محاسباتی به اثبات رسیده باشد که در نتیجه شکستگی یا ترک خوردن صفحه را تقریباً باید به صفر برسد.
 
توجه کنید که حتی اگر کل بخشها و قطعه ها، یک باسکول جاده ای 60 تن را به صورت استاندارد و ایداه آل چیدمان کنیم، نمی توانید به صورت 100 در 100 انتظار دقت کامل در وزن کشی را داشت. به عبارتی داشتن اندیکاتور خوب، حسگر با کیفیت عالی و خوب، مقره های با کیفیت مناسب، جانکشن باکس ضدرطوبت و فونداسیون خوب دلیلی بر داشتن باسکول استاندارد و ایده ال نیست. زیرا مهمترین بخش راه اندازی و روشن کردن یک باسکول مثل 60 تن جاده ای، نصب دقیق با افراد خبره و حرفه ای می باشد. هرگونه اشتباه در نصب، باعث عدم دقت و بروز خطا و در نهایت کالیبره نشدن دستگاه خواهد بود.
در مطالب بعدی به شرح بیشتر این موضوع پرداخته خواهدد شد.

منبع: سنجش دقیق کسری|انواع باسکول جاده ای دیجیتال صنعتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید