باسکول بتنی جاده ای و طرز کار آن

باسکول بتنی جاده ای چیست؟ آیا با طرز کار دستگاه های توزین از قبیل باسکول جاده ای، آن هم از نوع بتنی آشنا هستید؟ آیا می دانید که در باسکول جاده ای، چه لوازم و تجهیزاتی به کار گرفته شده است؟
دستگاه های توزین، دارای گونه های مختلفی می باشند که یکی از آن ها، باسکول است. طرز کار باسکول همانند ترازو های فروشگاهی بوده، با این تفاوت که دارای ابعاد بزرگتر و برای توزین بار هایی که امکان وزن کردن آن ها با ترازو ممکن نمی باشد، استفاده می شود.
باسکول خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود و یکی از آن ها باسکول جاده ای است. از نام باسکول جاده ای می توان متوجه شد که این وسیله توزین، برای وزن کردن بار ماشین های سنگینی است که حمل کننده بار کارخانه ها، محصولات صنعتی و … می باشند.
گستره استفاده از باسکول جاده ای نا محدود بوده و در کارخانه ها، پایانه های باربری، بخش هایی که نزدیک به دریا و کشتی های باربری می باشد، نمونه ای از مواردی می باشد که باسکول جاده ای در آن جا به کار گرفته خواهد شد.
اگر بتوان باسکول ها را از نظر جنس بدنه و مواد اولیه ساخت مورد بررسی قرار داد، باید گفت که باسکول جاده ای می تواند به سه دسته تمام فلز، بتنی و مرکب تقسیم بندی شود. دقت اندازه گیری در این باسکول ها متفاوت نمی باشد و تنها مواردی از قبیل میزان هزینه های ساخت، مقاومت در برابر گرما، ضربه، رطوبت، باد و باران و …، در آن ها متفاوت می باشد. ناگفته نماند که هم مقاومت در باسکول بتنی بیشتر می باشد و هم اینکه ساخت و خرید آن از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
باسکول جاده ای که امروزه به نوع دیجیتالی تولید می شود، شامل اجزایی از قبیل پلاتفرم، لودسل، فوندانسیون، جعبه تقسیم، نمایشگر باسکول و در نهایت پرینتر می باشد. برخی از این اجزا مانند لودسل که نوعی حسگر می باشد، در ساخت باسکول جاده ای قدیمی به کار گرفته نمی شد. استفاده از لودسل در آماده سازی باسکول های جاده ای دیجیتالی، سبب شده تا دقت اندازه گیری باسکول تا حد چشمگیری افزایش یابد.
در نهایت، طرز کار باسکول جاده ای به شکلی خلاصه چنین می باشد که باسکول بر اساس جاذبه زمین، وزن کردن بار را انجام می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید