کاربرد بهترین نوع باسکول مکانیکی

باسکول مکانیکی سنگی | کاربرد بهترین نوع باسکول مکانیکی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

باسکول مکانیکی سنگی

آیا با باسکول مکانیکی سنگی و نحوه کارکرد آن آشنا هستید؟ آیا می توان بهترین نوع باسکول مکانیکی را با باسکول های دیجیتالی مقایسه نمود؟ کاربرد این دستگاه توزین در چند مورد را می توان نام برد؟
پیش از اینکه باسکول دیجیتالی به بازار عرضه شوند، بیشتر اصناف از باسکول مکانیکی برای توزین محصولات و بار های خود را وزن های مختلف، استفاده می کردند. هرچند که امروزه باسکول دیجیتال، می تواند جایگزین خوبی برای باسکول مکانیکی و قدیمی شود، اما بنا به دلایلی، کارخانه های صنعتی زیادی، همچنان برای باسکول مکانیکی، درخواست ساخت دارند. کاربرد باسکول مکانیکی، بیشتر در کارخانه هایی نظیر تولید گچ و از این قبیل، محسوس می باشد. زیرا وجود گرد و غبار در فضا زیاد بوده و مراقبت های چندانی برای باسکول در نظر گرفته نمی شود.

اجزای تشکیل دهنده باسکول مکانیکی

باسکول مکانیکی دارای اجزایی نظیر اهرم ها، تیغه و بالشتک هایی می باشد که در کنار هم قرار گرفته و بهترین وسیله برای توزین بار به حساب می آیند. جالب است بدانید که به باسکول مکانیکی، در زمان عامیانه، قپان هم گفته می شود.
در مقایسه باسکول دیجیتال با باسکول مکانیکی، برخی بر این باورند که باسکول مکانیکی، دقت اندازه گیری بالاتری به نسبت باسکول دیجیتالی دارد و معتقدند که تنظیمات دستگاه توزین دیجیتال، زود به زود بر هم خورده و این می تواند نقطه ضعف باسکول دیجیتال باشد. در صورتی که این چنین نیست و باسکول های دیجیتال که در ساخت آن ها از لودسل و حسگر های وزن استفاده شده، دقت بسیار بالایی داشته و تنظیمات آن، به راحتی بر هم نخواهد خورد.
برای اینکه افراد در کارگاه و کارخانه های خود بتوانند بهترین نوع باسکول مکانیکی را به کار بگیرند، باید بدانند که باسکول مکانیکی همانند باسکول دیجیتال، نیاز به مراقبت داشته و باید به گونه ای از آن نگهداری شود تا در برابر رطوبت زنگ نزند، مرتب بخش های مختلف آن روغن کاری شود تا دقت اندازه گیری لازم را داشته باشد و مواردی از این قبیل.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید