طرز کار باسکول دیجیتال فروشگاهی

طرز کار باسکول دیجیتال، تا حدودی پیچیده تر از باسکول های مکانیکی می باشد که هم در زمان حال و هم در گذشته، مورد استفاده قرار می گرفتند. باسکول فروشگاهی از نوع دیجیتال، دارای دقت بالایی است.
در سال های گذشته، کارخانه ها، فروشگاه ها و …، همگی برای توزین بار و یا محصول خود، از دستگاه های توزین بار مکانیکی استفاده می کردند. استفاده از باسکول های این چنینی، به دلیل اینکه از نوع مکانیکی بوده و به تراز کردن، به منظور توزین بار نیاز خواهند داشت، زمان و در نهایت هزینه های زیادی را در بر داشت. چندیست که باسکول دیجیتال به بازار عرضه شده و ساختمان و فونداسیونی کاملا متفاوت با دستگاه توزین مکانیکی داشته است.
مسئله ای که با ورود باسکول دیجیتال به بازار، مد نظر استفاده کنندگان دستگاه های توزین قرار گرفت، دقت اندازه گیری و سرعت در توزین باسکول دیجیتال بود.
به دلیل وجود قطعاتی الکترونیکی، مدار، برد و قطعات دیجیتالی، باسکول می تواند سریعا وزن بار را توزین نماید. البته لودسل ها که همان حسگر های وزن هستند و در ساخت باسکول دیجیتال نقش اساسی را دارند، اگر حساسیت بالایی نسبت به وزن داشته باشند، مسلما می توانند کیفیت و دقت را در توزین بار باسکول بالا ببرند.
می دانید که باسکول دیجیتال امروزه در صنف های مختلفی کاربرد دارد. یکی از پرفروش ترین باسکول های دیجیتالی، باسکول فروشگاهی است. باسکول فروشگاهی مطابق شکل، دارای کفه ای فلزی که بسته به قابلیت اندازه گیری وزن بار، این صفحه فلزی دارای ابعاد مختلفی می باشد. برخی از باسکول های دیجیتال فروشگاهی، دارای صفحه نمایشگر لمسی بوده و شرکت های تولیدی بر اساس نیاز و یا سفارش مشتری، می توانند قابلیت هایی نظیر اتصال به کامپیوتر، امکان نصب نرم افزار بر روی آن، امکان اتصال دستگاه هایی نظیر کارتخوان به باسکول فروشگاهی مورد نظر و … را برای مشتری فراهم آورند.
طرز کار باسکول دیجیتال فروشگاهی بدین صورت است که با قرار دادن محصول و کالا بر روی کفه فلزی، دستگاه به صورت خودکار، وزن بار را نسبت به نیروی گرانش زمین محاسبه کرده و بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد. البته باسکول های فروشگاهی دیگری هم هستند که قابلیت این را دارند تا چند وزن را به صورت تفکیکی به دست آورده و در صفحه نمایشگر نشان دهند. طرز کار این نوع از باسکول ها تا حدودی پیچیده تر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید