طرز کار باسکول جاده ای دیجیتال ۱۰۰ تنی

آیا با طرز کار و نحوه عملکرد دستگاه های توزین سنگین نظیر باسکول جاده ای دیجیتال در وزن ۱۰۰ تنی آشنا هستید؟ آیا می دانید که چه قطعاتی در ساخت باسکول جاده ای به کار گرفته شده است؟
باسکول جاده ای همانند دیگر دستگاه های توزین کار می کند و تنها تفاوتش در میزان وزنی است که قابلیت اندازه گیری آن را دارد. همانطور که از اسم باسکول های جاده ای بر می آید، برای توزین بار ماشین های باربری و سنگین وزن است و مسلم است که باید توانایی اندازه گیری وزن های بالا را داشته باشد. به همین دلیل است که باسکول جاده ای را در زمره دستگاه های توزین سنگین به حساب می آورند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز کار باسکول جاده ای

باسکول جاده ای که در گذشته استفاده می شد، چندان دقت بالایی نداشت و ممکن بود گاهی وزن ها را اشتباهی توزین نماید. امروزه که تکنولوژی پیشرفت کرده و بهترین باسکول جاده ای در نوع دیجیتال به بازار عرضه شده است، دیگر اشتباهاتی در توزین بار به وجود نمی آید و تقاضا برای باسکول جاده ای دیجیتال بالا رفته است.
باسکول جاده ای، ساخته شده از قطعاتی همچون لودسل، پلاتفرم، کفه فلزی و … می باشد. لودسل ها در چهار گوشه کفه فلزی قرار می گیرد. این لودسل ها و حسگر های وزن، به گونه ای عمل می کنند که وزن بار را به نسبت نیروی گرانش اندازه گیری می نمایند. طرز کار باسکول جاده ای، تفاوتی با باسکول های سبک و ترازو ها نداشته و تنها میزان وزنی که اندازه میگیرد بیشتر است.

انواع باسکول جاده ای

باسکول جاده ای بر اساس نوع ساختار و بدنه، دارای سه گونه مختلف می باشد:

  1. باسکول جاده ای تمام فلز
  2. باسکول جاده ای تمام بتن
  3. باسکول جاده ای نیم بتن و نیم فلز

هر کدام از این باسکول های جاده ای، به دلیل نوع ساختارشان، دارای قیمت های مختلفی می باشند. زیرا بتن یک ماده اولیه ارزان قیمت و فلز یک ماده اولیه گران قیمت است و تاثیر این مسئله در قیمت خرید و فروش انواع باسکول جاده ای، قابل چشم پوشی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: باسکول دیجیتال
باسکول های جاده ای دیجیتال که اصولا به صورت پیش ساخته و یا سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد، اغلب در وزن های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ تنی تهیه می شود. به طور مثال، اگر بخواهید در خصوص میزان دقت اندازه گیری انواع باسکول های جاده ای دیجیتال ۱۰۰ تنی اطلاعاتی کسب کنید، می توان گفت که بهترین نوع باسکول جاده ای ۱۰۰ تنی گونه ای است که دارای دقتی در حدود ۱۰۰۰ گرم باشد.
یکی از مسائل دیگری که در خصوص انواع باسکول های جاده ای باید مطرح شود، این است که باسکول می تواند هم بر روی زمین و هم درون زمین بر اساس سفارش مشتری تعبیه شود. جالب توجه است که نوع کار گذاشتن دستگاه توزین جاده ای، هرگز تاثیری بر دقت اندازه گیری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ترازو دیجیتال

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید